آرامش یا تندی

  • بی نام
  • سه شنبه ۱ خرداد ۹۷
  • ۰۰:۰۰

این روزا فکر میکنم که آیا من اشتباه میکنم

اشتباه میکنم که تندی دوستان و غیر دوستان رو با آرامش جواب میدم

یا اصلا سکوت میکنم در مقابلشون

همیشه فکر می کنم که این نوع برخورد باعث میشه که کوتاه بیان و دعوایی سر نگیرِ و بفهمن

کلا همه آدما رو فهمیده فرض میکنم مگر خلافش ثابت بشه(خیلی خیلی خلافش دیر ثابت میشه) چون خودم میخوام

ولی این چند روز دارم به این فکر میکنم که دارم اشتباه میکنم

نمیدونم صبر من تموم شده و کار درستی میکنم در کل که داد و بیداد نمیکنم مثل اونا

یا این که از بیخ کارم اشتباه بوده و باید مثل خودشون تا کوچیک ترین اشتباه نادانسته یا دانسته ای

انجام میدن شروع کنم سرشون داد و بیداد و هوار بکشم

واقعا نمیدونم

اصلا دوست ندارم کسی ناراحت بشه از دستم ، اصلا

بعضی ها میگن از ترسته که اینکار رو میکنی

بعضی ها میگن نمیفهمم

بعضی ها میگن احمقم

و خیلی چیزهای دیگه

ولی خودم میدونم که اینا نیستم فقط دوست دارم و توقع دارم که اطرافیانم بفهمن که کارشون اشتباه بوده بدون این که چیزی بگم

من خودم خیلی اشتباه ها انجام دادم و احتمالا در آینده هم انجام میدم یعنی همه اینجورین که اشتباه میکنن ولی بلافاصله بعد از این که متوجه شدم اشتباه کردم معذرت خواهی میکنم و سعی میکنم اشتباهم رو جبران کنم

برای همین توقع دارم که بقیه اطرافیانم هم همین کار رو انجام بدن

ولی دارم به این نتیجه میرسم که آدمای اطرافم دوست ندارن که قبول کنن اشتباه کردن

حالا موندم که منم مثل خودشون بشم؟

مطمئناً خیلی چیزها رو از دست میدم ولی بر این باورم که (یعنی توی ذهنم دارِ میچرخه) خیلی چیزها رو بدست میارم

ولی باز هم دوست دارم که بدون داد و بیداد همه چیز درست بشه و بفهمند (بفهمیم) که دوستی ها یا در کل آدمیت یعنی صداقت، یعنی یک رو بودن

  • نمایش : ۳۹۵
  • علیــ ـرضا
    واقعا همینطوره . 
    احسنت به قلمت
    :)
    Jandark .A
    اصولا با عوض کردن خودم و جوری که خودم دوست دارم، به خاطر دیگران خیلی مخالفم و خیلی کم پیش میاد انجامش بدم
    نه بخاطر بقیه
    بخاطر خودم میگم :)
    نمیدونم رویه گذشته رو ادامه بدم یا سعی کنم
    تغییر کنم و دیگه آروم  نباشم و با کوچکترین اشتباهی عصبانی بشم
    چون الان فکر میکنم دارم صدمه میبینم ولی یک قسمتی هم میگه کار درست همین آرامش و سکوتمه

    سه نقطه
    به نظر من که به همین رویه سکوت ادامه بدین ...
    چه بفهمن اشتباه کردن چه نفهمن !
    مهم شما هستین که وقارتون رو حفظ کردین ...
    نمیدونم والا فعلا دارم روش فکر میکنم
    Jandark .A
    توی بحث های شفقت به خود میگن هر لحظه باید سعی کنی اون هیجان و حسی که داری رو کامل شناسایی کنی. یعنی اگه تو لحظه هیجان خشم داری، عصبانی هستی نباید سعی کنی به خودت بگی من عصبانی نیستم یا نباید عصبانی باشم من هیج خشمی ندارم! نه! باید بدونی که الان خشم داری و کاملا بدونی که این خشم توی بدون داره چه اثری می ذاره، مثلا دستات داغ شدن و ... 
    این تا اینجا، که اگه درست پیش بره کلی بهت کمک میکنه. 
     ولی بروز این هیجان، یعنی مثلا تو این مورد هیجان خشم، بروزش میشه پرخاشگری یا همون داد و بیداد کردن... حالا اینجا دیگه باید تصمیم بگیری که طبق شخصیتی که خودت از خودت میشناسی اصلا این کار رو خودت اثر داره یا نه! 
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">