اثر مرکب _ دارن هاردی

  • بی نام
  • سه شنبه ۴ خرداد ۹۵
  • ۰۹:۲۵

سلام 

بعد از مدتها دوری از فضای مجازی برگشتم و احتمالا بازم برم ولی برمیگردم  :)

حالا که برگشتم بزارید براتون یک کتاب دیگه معرفی کنم از دارن هاردی.

این روزا دارم کتابه اثر مرکب رو میخونم کتابی بس فوق العاده این کتاب از همون دسته کتاب های است که به انسان انگیزه میده و من دارم ازش درس میگیرم بهش عمل میکنم و الان دارم نتیجه هاشو میبینم برای همینم دوست داشتم به شما هم معرفیش کنم و همینطور چند جمله ای از این کتاب براتون میزارم .

اثر مرکب (فصل اول)_اثر مرکب در عمل:

در این فصل این کتاب به شما میگه که انتخاب های کوچیک زندگیتون میتونه مسیر زندگیتون رو تغییر بده ، و من واقعا به این نکته پی بردم چون بعد از خوندن این کتاب اومدم و تغییراتی رو براساس کتاب ایجاد کردم  و الان واقعا زندگی بهتری نسبت به قبل دارم در فصل یک این کتاب نکاته زیادی رو با لحن های مختلف بیان کرده که من نکات اصلی و خواسته های کتاب رو براتون بیان میکنم که در آخر هر فصل بیان شده و توصیه شدید میکنم که به این نکات توجه کنید و مهمتر به آنها عمل کنید تا شما هم به نتیجه برسید و زندگی بهتری داشته باشید.

1-چند عذر و بهانه را که بیشتر به آنها پناه میبرید ، یادداشت کنید و حتما یادداشت کنید(برای مثال به اندازه کافی بباهوش نیستم ، تجربه کافی ندارم، من را بد تربیت کرده اند،تحصیلات کافی ندارم،...)تصمیم بگیرید، کاری کنید تا با تلاش سخت شخصی ، آنها را سرکوب کنید، حتی خوده سابق تان را !

(پ.ن:کلا کاری نداره من که حیلی راحت این کار رو انجام دادم فقط ی کم اراده میخواد و این که واقعا دلتون بخواد تغییری در خودتون ایجاد کنید)

2-شش گام کوچک و به ظاهر بی اهمیت را بنویسید که می توانید هر روز بردارید تا زندگی تان را به سوی مسیری بسیار جدید و مثبت تغییر دهید.

(پ.ن: مثلا من گفتم که شب قبل از ساعت 12 خواب و صبح ساعته شش و سی دقیقه بیداری و بعد یک ربع قدم زدن و بعد حمام و صبحانه ، در کله روز هم حتما ی کاری انجام بدم و بیکار نباشم ساعته درسی و ساعت مطالعه کتاب های غیر درسیم رو هم مشخص کردم کارهایی که بنظر ی کم سخت بودن ولی الان دارم روی این برنامه زندگی میکنم و در این قسمت موفق بودم و کلی زندگیم سرو سامون گرفتته :) )

3-کار های کوچیک و به ظاهر بی اهمیت که شما را به سمت پایین سوق میدهند، یادداشت و متوقف کنید .

(پ.ن: خوب من چند تایی داشتم که میشه گفت بدترینشون بدبینی بود و این رو هم تا الان تونستم تا مقدار قابله توجهیکم کنم در صورتی که قبلا فک میکردم نمیشه )

4-مهارت ها، دستاوردها و نکاتی را که در گذشته در مورد آنها خیلی موفق عمل کرده اید ، فهرست کنید. ببینید در چه زمانی قدر آنها را ندانسته اید و دیگر به ارتقایشان فکر نکرده اید. در این صورت در معرض <از خود راضی بودن> قرار گرفته اید و در آینده شکست خواهید خورد .

(پ.ن: منظورش اینه که وقتی مثلا در امتحان درسی نمره خوب میگیری دیگه فک میکنی این درس سادس و بعد از مدتی یادت میره این درسو بخونی و این کار یعنی <از خود راضی بودن > و بعد در امتحان پایانی گند میزنی به امتحان و این هم شکسته پس از <از خود راضی بودن>میشه :) )

در آخر

دوستان امیدوارم خوب توضیح داده باشم ولی در کل توصیه میکنم این کتاب رو(منظور اثر مرکب _دارن هاردی) حتما با تمام وجود بخونید و نه فقط بخونید بلکه به کارهای اون جامه عمل بپوشانید تا بتونید بهترین زندگی که انتظارشو دارید و فکر میکنید که فقط آرزویی بیش نیست برسید 

  • نمایش : ۴۱۰
  • سیّد محمّد جعاوله
    متشکرم
    انشاالله برایتان مفید باشه :)
    طاها میرویسی
    :)
    ;)))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">